روز دوم و پایانی هفته دوم مسابقات کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس با رقابت ۵۵ راس اسب از نژادهای "ترکمن، دوخون و تروبرد" در پنج دور هزار متری و یک دور هزار و ۲۰۰ متری عصر امروز جمعه باحضور تماشاگران در مجموعه سوارکاری این شهرستان پایان یافت.

رقابت در دور نخست این مسابقات بین ۱۱ راس اسب نژاد ترکمن (maiden) به مسافت هزار متر بود که اسب “فرتاز صحرا نورد” زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های “آریا قلی زاده ” و “درسا فرهاد” به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس ۶ بود با حضور ۹ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب “بی تو” اول شد و اسب‌های “استانبول سیتی” و “امباپه” به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم روز دوم و پایانی هفته دوم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون (maiden) بود که با شرکت هشت راس اسب و به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب “اینتو” با پیشی‌گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های “ایمپالا” و “مای بلا” به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور چهارم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس پنج (یادواره چابکسوار نیما اونق) بود و با شرکت هفت راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب “اسکای دنسر” سریع‌تر از خط پایان گذشت و به مقام اول دست یافت و اسب‌های “بل فوکوس” و “ساحلی” به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور پنجم این مسابقات نیز میان اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس سه بود که با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب “سوکراتیس” اول شد و اسب‌های “ارورا” و “هامون” به ترتیب دوم و سوم شدند.

دور ششم و پایانی روز دوم هفته دوم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس سه بود که با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و اسب “ریو کاپری” سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های “ادن لاین” و “بلاتو” به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

برگزار کنندگان روز دوم و پایانی هفته دوم این مسابقات سه میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

به گفته بهروز نیازی رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس مطابق تقویم اعلامی فدارسیون سوارکاری، مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه این شهرستان تا پایان اسفند امسال ادامه خواهد داشت.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان برگزار می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا