معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گلستان با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها در قالب پویش «مشق همدل» از ۱۵ شهریور در استان آغاز شد، گفت: این برنامه تا ۱۵ مهر ادامه دارد.

سیدجواد نظری اظهار کرد: پایگاه‌های جشن عاطفه‌ها از ۲۳ تا ۳۰ شهریور در گلستان برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برپا می‌شود.

وی افزود: پایگاه‌های جشن عاطفه‌ها ۲۳ شهریور در مصلاهای نماز جمله برپا می‌شود و در هفتم مهر نیز جمع‌آوری کمک‌های مردمی در مدارس شروع خواهد شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گلستان با اشاره به اینکه بیش از ۱۹ هزار دانش‌آموز گلستانی زیرپوشش این نهاد قرار دارند، تاکید کرد: تلاش ما بهره‌مندی همه این دانش‌آموزان از بسته‌های نوشت‌افزار به ارزش چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای هر نفر است تا اول مهر در این بخش مشکلی نداشته باشند.

نظری ادامه داد: گلستانی‌ها پارسال ۲۰۰ میلیارد ریال در قالب جشن عاطفه‌ها به دانش‌آموزان نیازمند کمک کردند که براساس پیش‌بینی‌ها، کمک‌های خیرین و مردم این استان در جشن عاطفه‌های امسال به ۱۸۰ میلیارد ریال خواهد رسید.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گلستان با تاکید بر اینکه کمک‌های جمع‌آوری‌شده مربوط به دانش‌آموزان زیرپوشش نیست، تصریح کرد: گرچه اولویت با جامعه هدف کمیته امداد است اما سایر دانش‌آموزان نیازمند نیز پس از شناسایی توسط مراکز نیکوکاری و مدارس از کمک‌های مردمی بهره‌مند خواهند شد.

به گفته نظری؛ کمیته امداد گلستان در سال گذشته بیش از ۴۷۰ نفر دانش‌آموز بازمانده از تحصیل را به مدرسه بازگرداند و برنامه امسال این نهاد رساندن تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به صفر است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا