با توجه به قرار گرفتن شهرستان گنبدکاووس در کریدور شمال و جنوب و در صورت اتصال راه اهن گرگان، گنبدکاووس، استان سمنان و سپس جنوب کشور، اراده استان و استاندار براین است تا حوزه کشاورزی شهرستان توامان با این اتفاقات احیا و گسترش یافته و افق خوبی در اینده برای شهرستان داشته باشیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: شهرستان گنبدکاووس ظرفیت خوبی در حوزه کشاورزی دارد و توسعه و کشت محصولات گلخانه ای با توجه به اقلیم شهرستان مغفول مانده است.

مهدی دهرویه در حاشیه بازدید رئیس، نائب رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان گرگان و اق قلا، علی اباد کتول و گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از شرکت کاسپین طلایی چیکا اظهار کرد: گنبدکاووس ظرفیت های بسیار زیادی دارد که در گام نخست باید این ظرفیت ها را شناخته و با برنامه ریزی اصولی در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان بهره برد.

وی تصریح کرد: بنا داریم گنبدکاووس را به عنوان یک منطقه و مرکز مهم کشاورزی معرفی کنیم و در این راستا ایجاد و توسعه گلخانه ها که در این سالها مغفول مانده را احیا نماییم.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: برنامه ما در چشم انداز و افق توسعه برشی از چشم انداز استانی با توجه به ظرفیت های شهرستان و بومی کردن ان در حوزه شهرستانی است.در این راستا برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را برنامه ریزی کرده تا در راستای ان حرکت کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن شهرستان گنبدکاووس در کریدور شمال و جنوب و در صورت اتصال راه اهن گرگان، گنبدکاووس، استان سمنان و سپس جنوب کشور، اراده استان و استاندار براین است تا حوزه کشاورزی شهرستان توامان با این اتفاقات احیا و گسترش یافته و افق خوبی در اینده برای شهرستان داشته باشیم.

دهرویه گفت: بازدید مسئولان کشوری از استان و پروژه های شهرستان قطعا در مسیر تحول و توسعه ثمر بخش بوده و انها در این بازدیدها به عقب ماندگی استان و شهرستان پی برده و در راستای جبران کمبودها در سطح ملی و مجلس شورای اسلامی کمک خواهند کرد.

وی در خصوص شرکت کاسپین طلایی چیکا بیان کرد: این شرکت یک واحد تولیدی زنجیره ای شامل ۶۰ هزار مرغ مادر تخم گذار، ۳۰۰ هزار قطعه پولت تخم گذار، سه میلیون قطعه مرغ تخم گذار، ۹۰۰ هزار پرورش پولت تخم گذار، صنایع وابسته از قبیل کارخانه خوراک اماده دام، کارخانه جوجه کشی، کارخانه بسته بندی و فراوری تخم مرغ در مساحتی حدود ۴۰۹ هکتار و با سرمایه گذاری بالغ بر ۸ هزار میلیارد ریال تاسیس شده است.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: با تکمیل فازهای ان در بخش های مختلف فرصت شغلی برای بیش از هفت هزار نفر به صورت مستقیم و دو هزار نفر غیر مستقیم فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: سالانه ۷۵۰ هزار تن تخم مرغ معادل ۲۵ درصد کل تولید تخم مرغ کشور در این شرکت واقع در گنبدکاووس تولید می شود.
دهرویه گفت: مدیر عامل این شرکت امروز مشکلات خود را با رئیس و نائب رئیس کمیسیون کشاورزی در میان گذاشته و قرار شد برای نتیجه بخشی و حمایت از این کارافرین کشوری، وی در جلسه فردا در استانداری حضور پیدا کند.

  • منبع خبر : فرمانداری