مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: با تشکیل گروه نظارتی در تلاش هستیم تا پایان سال ۷۰ درصد نانوایی‌های استان را مجهز به سوخت دوم کنیم.

حاجی زاده در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران گنبدکاووس گفت:الزاما باید مدیران دستگاه‌های اجرایی سواد مدیریت بحران داشته باشند تا بتوانند با مطالعه و اشرافیت به وظایف در شرایط وقوع حادثه موجب کاهش آسیب شوند.

او افزود: باید با بهره گیری از روش‌های نوین آمادگی، نظام حکمرانی آمادگی را بالا برده تا در زمان بحران پاسخ مناسب و یکپارچه داشته باشیم.

مدیر کل مدیریت بحران گلستان با اشاره به برودت سرما در ماه گذشته افزود: تا پیش از سرما بر اساس اظهار متولیان نانوایی‌ها ۵۰ درصد مجهز به سوخت دوم هستند که در عمل برخی نصب نکرده بودند و برخی روش بهره برداری را آموزش ندیده بودند که ما با تشکیل گروه نظارتی در تلاش هستیم تا پایان سال ۷۰ درصد نانوایی‌های استان را مجهز به سوخت دوم کنیم.

مهدی دهرویه فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه با تاکید بر آمادگی روحی و ذهنی در شرایط بحرانی گفت: باید نگاه پدافندی قوی به بحران داشته باشیم و با تمرین و آموزش این نگاه را به جامعه انتقال دهیم.

او افزود: یک کارگروه ویژه باید ساختمان‌های ناایمن شهرستان را شناسایی و به مالکان اخطار‌های لازم برای مقاوم سازی دهند.

پیگیری راه اندازی رادار هواشناسی گنبدکاووس که از تیرماه ۱۴۰۱ پیمانکار آن مشخص و اکنون پیشرفت فیزیکی ۱۵درصدی دارد از دیگر مصوبات این جلسه بود.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان