رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس از سازماندهی ۵۷۰ امدادگر و نجاتگر در این شهرستان خبر داد و گفت: این افراد سازمان یافته در زمان حوادث و مواقع بحرانی خدمات‌رسانی می‌کنند.

اصغر نودهی روز سه‌شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در گنبدکاووس به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار اظهارکرد: در شرایط عادی ۱۵۷ نفر از این نیروها به صورت چرخشی در طول ماه در ۲ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و حوادث درون شهری خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

وی از فعال‌سازی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات در مجموعه هلال احمر گنبدکاووس خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت شهرستان برای خدمات رسانی در مواقع بحرانی، مجوز فعالیت این مرکز سال گذشته اخذ شد.

رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس افزود: همچنین چهار تا پنج هزار نفر به عنوان اعضای جوان (زیر ۳۵ سال) به عضویت هلال احمر در این شهرستان درآمدند.

نودهی بیان کرد: ۹۰۰ نفر نیرو داوطلب بالای ۳۵ سال از اقشار مختلف پزشکان، پرستاران، مهندسان، خیران و حقوقدانان هم در بخش‌های مهارتی، حمایتی و هدایتگری در کنار جمعیت هلال احمر در گنبدکاووس حضور دارند.

وی با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی سریع از حوادث برای جلوگیری از شایعات، گفت: خبرنگاران ایرنا حضوری همیشگی در کنار نیروهای هلال احمر دارند و اطلاع رسانی سریع آنان از حوادث مانع بروز خیلی از شایعات و خبرهای غیرواقعی می‌شود.

رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس افزود: ایرنا در میان تمام خبرگزاری‌های فعال از سرعت بالاتری در اطلاع رسانی از خدمات و یا حوادث رخ داده برخوردار است و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا