مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از شناسایی ۱۱۱ کارگر غیرمجاز خارجی در استان خبر داد و گفت: این افراد با بازرسی کارشناسان از کارگاه‌های مشمول قانون کار از ابتدای امسال تاکنون شناسایی شدند.

حسینعلی خواجه مظفری تعداد کارگاه‌های مشمول قانون کار در استان گلستان را ۴۶ هزار و ۳۶۴ مورد برشمرد و اظهارکرد: بیش از ۲۸۰ هزار کارگر بیمه شده در این کارگاه‌ها مشغول به کار هستند.

وی افزود: علاوه بر کارگران بیمه شده همواره تعدادی کارگر غیرمجاز تبعه خارجی هم به صورت غیرقانونی در کارگاه‌ها مشغول به کار هستند که بازرسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، بازدیدهای ماهانه برای بررسی وضعیت این واحدها انجام می‌دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و ۶۰۶ مورد بازرسی از واحدهای کارگری استان انجام و ۸۷ مورد از این بازرسی‌ها منجر به شناسایی اشتغال ۱۱۱ تبعه‌ غیرمجاز شد.

خواجه مظفری از جریمه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی کارفرمایان متخلف در این رابطه خبر داد و افزود: ۷۴ نیروی کار ایرانی جایگزین این کارگران تبعه خارجی شدند.

وی تعهد اشتغال امسال گلستان را ۲۵ هزار و ۳۸۰ نفر اعلام کرد و گفت: بر اساس آمار سامانه رصد تاکنون برای ۱۷ هزار و ۸۶۰ نفر معادل ۷۰ درصد تعهد، شغل ایجاد شد.

خواجه مظفری مهمترین سیاست دولت را توجه به مشاغل خرد خانگی دانست و بیان کرد: باید به گونه ای فرهنگ‌سازی کرد تا تسهیلات دریافتی مشاغل خانگی در مسیر خودش هزینه شود تا خروجی آن ایجاد اشتغال جدید باشد.

وی با اشاره به رتبه دوم کشوری گلستان در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، گفت: از مجموع سهمیه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی تسهیلات مشاغل خانگی امسال، تاکنون با پرداخت ۷۰۰ میلیارد ریال زمینه ایجاد هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی فراهم شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا