استاندار گلستان خواستار قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی براساس کیفیت در راستای استقرار عدالت شد، گفت: قیمت‌های دستوری کمر تولید را می‌شکند

علی‌محمد زنگانه در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی گلستان با شرکت معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: مجوز پروژه آب‌شیرین‌کن از طریق مراجع قانونی صادر شده و به زودی ۱۱ میلیون مترمکعب شیرین‌سازی آب دریای خزر در گلستان آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به تقویت کریدور شمال- جنوب افزود: بندر ترکمن‌باشی در کشور ترکمنستان به بندر خشک اینچه‌برون در پروژه‌ای مشترک بین ایران و ترکمنستان متصل خواهد شد.

استاندار گلستان بیان کرد: اعتبارات خوبی در دو سفر شهید جمهور به جاده نفت اختصاص یافته و برای تعریض و بهسازی جاده آزادشهر به شاهرود به عنوان جاده ترانزیتی اعتبارات خوبی اختصاص یافته است.

زنگانه تاکید کرد: پرداخت نکردن به موقع مطالبات کشاورزان به دلیل ضعف بودجه‌ای بود که نباید اجازه داد در لایحه ۱۴۰۴ این خطای مدیریتی مجدد تکرار شود.

وی خاطرنشان کرد: قیمت‌گذاری دستوری موجب شده صنعت پرورش مرغ گلستان به‌عنوان استان مهم تامین نیاز کشور دچار چالش شود و انتظار می‌رود اصلاح روندها در این بخش به خوبی انجام شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه فقدان سرمایه‌گذاری هلدینگ‌ها و مجموعه‌های اقتصادی ملی، استان گلستان را رنج می‌دهد، تصریح کرد: به جز پروژه پتروشیمی که سرمایه‌گذاری ۳۵ هزار میلیاردی برای گلستان رقم زد اتفاق دیگری در استان انجام نشده است.

زنگانه یادآور شد: نرخ بیکاری استان گلستان در مقایسه با سال ۱۴۰۰، در تابستان ۱۴۰۳ از هشت و نیم درصد به ۷.۹ درصد رسیده است.

وی گفت: صادرات گلستان و شاخص‌های مربوط به تبادلات تجاری در مرز اینچه‌برون با رشد خوبی همراه بوده و صادرات به ترکمنستان از زیر ۱۰ به بیش از ۴۵ درصد افزایش یافته، همچنین صادرات به قزاقستان به بالای ۴۸ درصد و صادرات به قرقیزستان با افزایش معنادار به بیش از ۲۰ درصد رسیده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا