رییس پلیس راهور گلستان گفت: تصادفات درون شهری سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد افزایش داشته است.

سرهنگ عباس مهاجر بسطامی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سه ماه نخست سال تعداد تصادفات فوتی درون شهری شش درصد کاهش داشته است، اما در تصادفات منجر به جراحت ۲۷ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در خصوص تصادفات خسارتی نیز دو درصد افزایش داشته‌ایم، افزود: در مجموع آمار تصادفات در سه ماهه نخست سال جاری شش درصد افزایش داشته است.

بسطامی با اشاره به اینکه در این مدت ۱۹ درصد سرنشین خودرو جان خود را از دست دادند، خاطرنشان کرد: همچنین ۵۰ درصد فوتی‌های تصادفات را موتور سواران و ۳۱ درصد نیز عابران پیاده اختصاص داشته است.

رئیس پلیس راهور گلستان ادامه داد: همچنین در بحث مجروحین تصادفات نیز ۲۰ درصد سرنشین خودرو، ۴۹ درصد موتورسواران، ۲۹ درصد عابران پیاده و دو درصد نیز دوچرخه سواران به خود اختصاص دادند.

وی گفت: بیشترین علل تصادفات نیز عدم توجه به جلو ۳۷ درصد و عدم رعایت حق تقدم ۲۹ درصد و سایر علل نیز ۳۳ درصد را به خود اختصاص داده است.

در این مدت شهرهای گنبد، مینودشت، بندرترکمن و آق قلا نسبت به سال گذشته افزایش فوتی داشته‌اند و گرگان و گنبد، مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش و گمیشان و باقی شهرها بیشترین تعداد مجروحان تصادفات را داشتند.

وی با بیان اینکه استان گلستان جزء پنج استان اول آسیب دیده در بحث موتورسواران است، یادآور شد: با توجه به تراکم جمعیت و فاصله نزدیک شهرها متاسفانه استفاده از وسیله نقلیه موتور مخصوصاً در فصل بهار و تابستان افزایش دارد.

رئیس پلیس راهور گلستان اضافه کرد: میانگین تراکم جمعیت در گلستان ۹۰ درصد است و این آمار در دیگر استان‌ها ۴۷ درصد است و همچنین با اضافه شدن وسایل نقلیه جدید هر ساله متاسفانه شاهد افزایش تصادفات هستیم.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر