مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از امدادرسانی به ۵۸۰ حادثه دیده سیل در استان خبر داد.

قاسم غریب آبادی گفت: در پی بارش باران از عصر سه شنبه ۱۶ آبان در استان شاهد جاری شدن سیل و آبگرفتگی در برخی از شهر‌های استان بودیم.

او افزود: طی این مدت ۲۱ تیم به همراه دو تیم توانا متشکل از ۹۰ امدادگر به ۵۸۰ حادثه دیده سیلاب امدادرسانی کردند.

غریب آبادی ادامه داد: امدادرسانی در محور خوش ییلاق که به دلیل بارش شدید باران و ریزش کوه مسدود شده بود به اتمام رسیده و بازدید از روستا‌های کاشیدار و نراب نیز انجام شد، همچنین امداد رسانی پاکسازی ۸ مورد منزل مسکونی و۲۵ رها سازی خورو گرفتار شده هم انجام شد.

او ادامه داد: نیرو‌ها جهت امداد رسانی به روستا‌های ده چناشک و صفی آباد مینودشت به دلیل عدم دسترسی خودرویی در ابتدای روستا‌ها به صورت پیاده به منطقه اعزام شدند و پس از محیا شدن شرایط اعزام تیم به منطقه و تخلیه آب منازل در حال انجام است.

غریب آبادی گفت: امداد رسانی به خودرو گرفتار شده (یک دستگاه اتوبوس) به علت گیر افتادن در گل و لای و مسدود شدن محور، نفرات حادثه دیده به محل امن (نمازخانه شهرداری گالیکش) انتقال و توزیع اقلام اضطراری (۳۰ تخته پتو و ۵ بسته غذایی ۷۲ ساعته) صورت گرفت.

غریب آبادی گفت: در حادثه ریزش پل علی برده کالیگش تعداد حادثه دیده ۳ نفر بود که از این تعداد ۲ نفر توسط مردم رهاسازی شده و یک نفر فوتی پیدا شد.

او افزود: در روستای هیوه چی گنبدکاووس، تیم ارزیاب اعزام و در روستای عباس آباد به دلیل بالا آمدن آب رودخانه و نفوذ به منازل، اهالی روستا تخلیه و در روستا‌های اطراف اسکان داده شده است عملیات ادامه دار، همچنین۱۱ چادراسکان اضطراری همراه اقلام امدادی توزیع شده است.

او گفت: با توجه به مسدود شدن محور جنگل گلستان و انتقال ترافیک به محور خوش ییلاق جهت پوشش امدادی محور یک تیم عملیاتی در محور مستقر شد.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان