استاندار گلستان با اشاره به دغدغه دولت برای تامین مسکن مورد نیاز مردم در قالب نهضت ملی گفت: گلستان در تامین زمین و ساخت مسکن روستایی جزو ۲ استان برتر کشور است.

علی‌محمد زنگانه اظهار کرد: برای اجرای این طرح در استان گام‌های بلندی برداشته شده و ساخت مسکن شهری و روستایی و همچنین بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی گلستان در حال انجام است.

وی بیان کرد: از تعهد ۲ ساله ساخت ۱۴ هزار مسکن در این بخش، حدود ۱۷ هزار قرارداد منعقد شده است و حدودهشت  هزار واحد در مرحله فونداسیون تا بهره‌برداری قرار دارد.

استاندار گلستان گفت: با اقدامات انجام شده بنیاد مسکن در این حوزه، حدود سه هزار واحد مسکونی روستایی در قالب نهضت ملی مسکن آماده افتتاح است که در سفر آتی رییس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

زنگانه افزود: همزمان با سفر رییس جمهور، عملیات اجرایی چندین هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن شهری، روستایی، بافت فرسوده در استان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: البته در برخی پروژه‌ها مانند ۴۸۸ واحدی آرامش گرگان و سایت نوده علی‌آبادکتول، شاهد رشد و پیشرفت بسیار خوبی هستیم که این ۲ پروژه ثابت کرده، می‌شود در زمان‌های کوتاه، با کیفیت بسیار بالا و سرعت قابل قبول، پروژه‌ها را پیش برد.

استاندار گلستان گفت: احداث مسکن در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی با هدف تامین مسکن جوامع مورد نیاز و رفع چنین فضاهایی در حال انجام است که تلاش می‌کنیم بتوانیم اقدامات ارزنده‌ای را در چنین مکان‌هایی انجام دهیم.

وی با بیان این که هدفگذاری گلستان در ۲ سال آینده احداث ۱۲ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده است، یادآور شد: گلستان در بافت‌های فرسوده سه  هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست ساخت دارد.

استاندار گلستان تاکید کرد: تلاش داریم تا پایان سال جاری ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در شهرها و ۶ هزار واحد مسکونی در روستاها را به بهره‌برداری برسانیم.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا