معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به یخ‌زدگی برخی جاده‌های کوهستانی این استان به سبب برودت هوا، از رانندگان خواست در این محورها به‌خصوص سر پیچ‌ها و سراشیبی‌ها به منظور جلوگیری از سُرخوردگی، با احتیاط برانند.

غلامرضا بیکی به خبرنگار ایرنا بیان داشت: تمامی محورهای ارتباطی گلستان باز است و هیچ مشکلی وجود ندارد اما به سبب برودت هوا و احتمال یخ زدگی جاده‌های کوهستانی بویژه محور خوش ییلاق، توسکستان، درازنو و پارک ملی گلستان نیاز است رانندگان با احتیاط و سرعت مطمئنه برانند.

وی بابیان اینکه گروه‌های راهداری مستقر در مناطق کوهستانی برای جلوگیری از یخ زدگی جاده‌ها، در صورت نیاز نسبت به نمک پاشی اقدام می‌کنند، افزود: رانندگی با احتیاط و همراه داشتن تجهیزات زمستانی از الزامات اصلی تردد در محورهای کوهستانی است.

بیکی اضافه کرد: هم اکنون دما هوا در مناطق کوهستانی و ارتفاعات گلستان بین منفی ۱۰ تا ۱۵ درجه است و در این شرایط یخ زدگی جاده‌ها دور از انتظار نیست.

به گفته وی ۳۰ گروه با ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در هزار و ۷۰۰ کیلومتر از جاده‌های برف‌گیر و کوهستانی گلستان مستقر هستند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا