مختصر آبی که در رودخانه گرگان‌رود وجود دارد برای آبیاری کشت غلات در حال استفاده است که حتی المقدور کشاورزان متضرر نشوند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: اراضی مسیر آبراهه اصلی گرگانرود سالانه برای آبیاری به ۲۷۰ میلیون متر مکعب آب نیازمند هستند که با توجه به خشکسالی سال جاری و عدم وجود رواناب کافی در رودخانه، کشت تابستانه از آب سدهای استان در حال حاضر متصور نیست.

سید محسن حسینی در دیدار با حجت الاسلام ترابی امام جمعه گنبد کاووس اظهار کرد: مختصر آبی که در رودخانه گرگان‌رود وجود دارد برای آبیاری کشت غلات در حال استفاده است که حتی المقدور کشاورزان متضرر نشوند.

وی افزود: تمام تلاش کارگروه توزیع آب سدهای استان که متشکل از چندین دستگاه اجرایی و نمایندگان بهره برداران است، این است که اراضی که در چهار شهرستان استان در کنار رودخانه گرگانرود قرار دارند بتوانند به صورت عادلانه از این آب بهره مند شوند و توزیع این آب در سالهای خشکسالی و قانع کردن بهره برداران کاری مشکل است.

حسینی افزود: از سنوات قبل بارگذاری تعدادی آب بندان غیر مجاز نیز در مسیر گرگانرود انجام شده است که بخشی از آب رودخانه را استحصال می کنند و به اراضی پایین دست خسارت وارد می کنند که برخورد با آنها هماهنگی کامل دستگاه‌های ذی‌مدخل را طلب می کند که در جلسه ای با مدیریت معاونت عمرانی استانداری مقرر شد با حمایت دستگاه قضائی این آب بندان ها تخریب شوند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در خصوص طرح آبرسانی به شهرستان گنبد کاووس گفت: سال گذشته ۳ حلقه چاه در این شهرستان حفر شد که امسال با توجه به تزریق اعتبارات آبرسانی پیمانکار مشخص و مقرر است قبل از تابستان نسبت به تجهیز این چاه ها اقدام شود و با تجهیز این چاه ها و اتصال به شبکه توزیع حدود ۶۰ لیتر بر ثانیه به شبکه شرب گنبد افزوده و تحویل شرکت آب و فاضلاب می شود.

  • منبع خبر : ایلنا