مشکل بخشداران و دهیاران در حوزه آرد و نان این است که برخی از روستاها فاقد نانوایی بوده و سهمیه ارد خانه پز هم ندارند. تلاش داریم تا با احصای این روستاها، بتوانیم سهمیه برای آرد خانه پز در این روستاها در نظر بگیریم.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: با بررسی های انجام شده متاسفانه برخی از روستاهای گنبدکاووس فاقد نانوایی و یا ارد خانه پز هستند.

محمدرضا میرنیا در همایش گرامیداشت (۱۴ تیر) روز شوراها و دهیاری‌ها در گنبدکاووس اظهار کرد: تعداد نانوایی های شهرستان با آرد نوع یک ۱۹۸ واحد خبازی و تعدادآرد خانه پز چهار روستا است.

وی تصریح کرد: روز شهرداری و دهیاریها اقدامی ارزنده و فرصتی مغتنم است تا ضمن قدردانی و تجلیل از فعالیت های خالصانه شبانه روزی خادمان شهرداری و دهیاریها تجلیل بعمل آید.

وی گفت: ۸۰ واحد خبازی شهری، ۱۰ واحد خبازی روستایی از آرد نوع ۲ و در مجموع ۶۸ واحد خبازی سوپر آزاد در شهرستان فعالیت دارند.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: با توجه به سرشماری سال ۹۵ و امار جمعیتی شهرستان گنبدکاووس از سوی مرکز بهداشت، جمعیت شهرستان بصورت شناور حدود ۴۰۰ هزار نفر بوده و به طور میانگین سرانه مصرف ارد ماهانه هر نفر به طور متوسط هفت کیلو است.

وی ادامه داد: تلاش داریم در یک توزیع عادلانه، واحدهای خبازی که تعداد کمتری دریافت می کردند را به حد نرمال برسانیم.

میرنیا گفت: مشکل بخشداران و دهیاران در حوزه آرد و نان این است که برخی از روستاها فاقد نانوایی بوده و سهمیه ارد خانه پز هم ندارند. تلاش داریم تا با احصای این روستاها، بتوانیم سهمیه برای آرد خانه پز در این روستاها در نظر بگیریم.

وی بیان کرد: در راستای طرح هوشمندسازی و یارانه ارد و نان، تعداد ۱۴۶ واحد خبازی شهری و تعداد ۱۶۶ واحد خبازی روستایی و در مجموع تعداد ۳۱۲ خبازی شهرستان گنبدکاووس به سیستم هوشمند کارت خوان خبازی ها مجهز شده و ۱۲ واحد خبازی دیگر نیز در حال تجهیز به این دستگاه است.