مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ گفت: بعد از سه سال وقفه در فعالیت قطار گردشگری و مسافربری گرگان- اینچه برون، این مسیر ریلی دوباره فعال شد و اولین سرویس به اینچه برون رسید.

محسن اعتماد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: راه‌آهن یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه پایدار است و انتظار داریم مسئولان به دور از هرنگاه سلیقه‌ای سیاسی به راه‌آهن توجه بیشتری داشته باشند.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ افزود: امروز (پنج شنبه) بعد از سه سال وقفه در فعالیت قطار گردشگری و مسافربری گرگان- اینچه برون، این مسیر ریلی دوباره فعال شد و اولین سرویس به اینچه برون رسید.

وی بیان کرد: این قطار مسافری روزهای پنجشنبه ساعت ۱۰.۳۰ دقیقه ایستگاه راه‌آهن گرگان را ترک کرده و ساعت ۱۴.۳۰ دقیقه هم از ایستگاه اینچه‌برون به مقصد گرگان باز می‌گردد.

اعتماد اضافه کرد: در مقصد هم وسیله ایاب و ذهاب توسط شهرداری اینچه برون برای مردم فراهم بوده و آنها را بازارچه خواهد رساند.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ ادامه داد: قیمت تمام شده بلیط این قطار مسافری بیش از ۲۵ هزار تومان بوده اما با هدف خدمت به مردم محروم منطقه، به ازای هر مسافر دو هزار و ۵۰۰ تومان دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز علی رغم اطلاع رسانی این قطار ۲۰۰ مسافر داشت، اظهار کرد: طول مسیر حدود ۸۰ کیلومتر است و این ریلباس ظرفیت جابجایی ۳۳۶ مسافر را دارد.

اعتماد با توضیح اینکه با راه اندازی این قطار ما به شعار خدمت به مردم عمل کرده‌ایم، اضافه کرد: مردم منطقه مرزی اینچه برون محروم بوده و با حرکت این قطار مطمئناً بازارچه مرزی رونقی خواهد گرفت.

طبق گفته اعتماد در آئین راه اندازی این قطار، رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس حضور داشت و کسی از استانداری در این مراسم حاضر نشد.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر