استاندار گلستان گفت: صلاحیت تعداد قابل توجهی از فعالان سیاسی این استان از همه جناح‌ها و سلیقه‌ها برای انتخابات پیش‌رو تایید شده و زمینه مشارکت حداکثری مردم در این رویداد فراهم است.

علی‌محمد زنگانه روز یکشنبه در آیین افتتاح ۶ کانال تلویزیونی حوزه‌های انتخابیه گلستان اظهار کرد: به تازگی و با بررسی اعتراض تعداد دیگری از داوطلبان، صلاحیت آنان تایید شده تا بر گسترده حضور جریانات و اندیشه‌های سیاسی استان در انتخابات پیش‌رو افزوده شود.

وی بیان کرد: هیات‎‌های اجرایی و نظارت در گلستان کاملا قانونی و خارج از دخالت خاص شرایط مناسبی برای رقابت در انتخابات اسفندماه فراهم کردند و در فرایند بررسی‌ها خارج از هر گرایشی به وظیفه خود عمل کردند.

استاندار گلستان افزود: اولویت اول و مهم برگزارکنندگان انتخابات در استان مطابق تاکید رهبر معظم انقلاب، تلاش برای رقابتی‌کردن این رویداد و مشارکت حداکثری است.

استان گلستان با ۱۴ شهرستان، دارای ۶ حوزه انتخابیه با مجموع هفت نماینده است. حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا ۲ نماینده و حوزه‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هر کدام یک نماینده دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا