رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهادت شهدای ایرانی و مجروح‌شدن تعدادی از پاسداران در حمله هوایی شامگاه جمعه رژیم صهیونیستی به مقر مستشاری ایران در سوریه بار دیگر چهره پلید و تجاوزکارانه این رژیم متجاوز را به نمایش گذاشت.

سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی شامگاه یکشبه در پیامی به مناسبت شهادت شهید «مقداد مهقانی‌جعفرآبادی» اظهار کرد: برافراشته‌شدن پرچم نور و حقیقت در برابر ظلم و پلیدی، سبب تکرار نبرد حق علیه باطل می‌شود.

وی بیان کرد: بدون شک در تداوم خط سرخ شهدا، اراده خداوند نقش بی‌بدیلی دارد که بندگان شایسته و منتخب خود را به مقام شامخ می‌رساند.

معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: شهادت پاسدار رشید اسلام شهید والا مقام «مقداد مهقانی‌جعفرآبادی» از مدافعان حرم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) که در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به حوالی دمشق سوریه به درجه رفیع شهادت نایل آمدند بار دگر چهره پلید و تجاوزکارانه این رژیم متجاوز را به نمایش گذارد.

 

قاضی‌زاده‌هاشمی افزود: بی‌تردید اعمال غیرانسانی این رژیم غاصب نه تنها از ایمان و ارادت دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) کم نخواهد کرد، بلکه روحیه ایثار و شهادت را در میان آنان بیش از گذشته شعله‌ور می‌کند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: اینجانب ضمن عرض تسلیت و تهنیت خدمت ملت شریف ایران و به ویژه مردم شهید پرور استان گلستان و خانواده معظم این شهید والا مقام، صبر جمیل بازماندگان و علو درجات آن شهید معزز را از بارگاه ایزد منان خواستارم.

استاندار گلستان نیز در پیامی‌ به همین مناسبت گفت: شهادت پاداش رشادت، صلابت و جان‌فشانی مردان و زنانی است که در مسیر حقانیت گام بر می‌دارند.

علی‌محمد زنگانه افزود: شهادت پاسدار شهید «مقداد مهقانی‌جعفرآبادی» در جبهه نبرد سوریه با بمباران رژیم جنایتکار صهیونیستی نشانگر مظلومیت سربازان جان بر کف جمهوری اسلامی است که در مسیر حمایت از ستمدیدگان فراتر از مرزهای جغرافیایی جان عزیز خود را بدون هیچگونه چشم داشتی نثار می‌کنند.

 

وی بیان کرد: شهادت این فرزند گلستان در ماه مبارک رمضان و در مسیر آرمان‌های والای جمهوری اسلامی و امامین انقلاب در کنار چهار هزار شهید والا مقام این استان برگ زرینی به افتخارات نگارستان ایران زمین می‌افزاید.

استاندار گلستان یادآور شد: اینجانب شهادت پاسدار شهید مقداد مهقانی‌جعفرآبادی را به عموم مردم استان، خانواده معزز شهدا و ایثارگران، به ویژه خانواده محترم این شهید والا مقام تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم و برای ایشان از درگاه حضرت حق غفران و هم نشینی با اهل بیت (ع) و برای بازماندگان صبر جمیل مسالت دارم و امیدوارم همچون شهدا بتوانیم در مسیر خدمت صادقانه و خالصانه گام برداریم.

شهید مقداد مهقانی‌جعفرآبادی مدال بیستمین شهید مدافع حرم استان گلستان برگردن آویخت.این شهید متولد ۱۳۷۰ بود که برای دفاع از حرم اهل بیت به سوریه اعزام و شامگاه جمعه در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مقر مستشاری ایران در سوریه مجروح و به دلیل شدت جراحات به فیض عظیم شهادت نائل شد.

وی اهل شهر فاضل‌آباد بخش کمالان از توابع شهرستان علی‌آبادکتول در استان گلستان است.

پیکر این شهید صبح امروز در جوار مرقد مطهر حضرت رقیه (س) و پس از آن حضرت زینب (س) تشییع و غروب امروز وارد تهران شد.

زمان تشییع پیکر این شهید مدافع حرم در گلستان اعلام خواهد شد.

از شهید مقداد مهقانی‌جعفرآبادی یک‌ فرزند پسر ۲ ساله به یادگار مانده است.

شهید میلاد حیدری نیز یکی دیگر از مستشاران ایرانی در سوریه بود، در این حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی نیز به شهادت رسید.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا