معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: امکان اسکان روزانه بیش از ۱۳۲ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی شامل هتل‌ها، مهمانپذیرها، بومگردی‌ها، خانه‌های مسافر، مدارس و مهمانسراهای ادارات استان فراهم است.

یاسر قندهاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به شروع ماه مبارک رمضان از سوم فروردین، تمرکز برگزاری جشنواره‌ها و نوروزگاه‌ها در تمام شهرستان‌ها از ۲۵ اسفند خواهد بود.

وی افزود: ستاد مرکزی خدمات سفر به تمام استان‌های اعلام کرده از ۱۵ اسفندماه آمادگی پذیرش مسافران نوروزی را داشته باشند و بر اساس جمع بندی دستگاه‌های عضو در ستاد استانی، گلستان در شرایط مناسب برای میزبانی از گردشگران نوروزی قرار دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان ادامه داد: طبق هماهنگی با آموزش و پرورش نوروز امسال ۱۲۰ مدرسه آمادگی برای پذیرش ۱۱ هزار مسافر را دارند و در کنار آن از گردشگران در ۲۸ هتل، ۱۷ هتل آپارتمان، ۱۴ مهمانپذیر، ۱۶۰ اقامتگاه بومگردی و ۲۷۰ خانه مسافر همراه با کمپ‌های و مهمانسراهای ادارات پذیرایی خواهد شد.

قندهاری گفت: امسال با وجود اماکن پیش بینی شده در مجموع امکان اسکان روزانه ۱۳۲ هزار و ۶۶۲ نفر در گلستان فراهم است که در مقایسه با ۱۰۹ هزار و ۱۱۳ نفر سال گذشته افزایش قابل قبولی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: هماهنگی با ادارات کل اوقاف و امور خیریه و ورزش و جوانان گلستان انجام شده تا در صورت نیاز از ظرفیت امام‌زادگان و سالن‌های ورزشی هم برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی استفاده شود.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: ۱۳ موزه استان در این ایام برای بازدید گردشگران فعال است و در کنار آن نمایشگاه صنایع دستی و سوغات تا ۱۵ فروردین در تمام شهرستان‌ها برگزار می‌شود و گردشگران می‌توانند برای خرید به ۱۰۸ فروشگاه صنایع دستی مراجعه کنند.

قندهاری ادامه داد: ۸۱۳ ناظر در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر با تیم‌های مختلف ادارات و به صورت تیم‌های مشترک بهداشت سلامت، تنظیم بازار و ارزیابی عملکرد، بر بازار و فعالیت امکان اقامتی و پذیرایی نظارت دارند.

گلستان یکی از استان های شمالی و گردشگری ایران بوده که در کنار دریای خزر، کشور ترکمنستان، استان های خراسان شمالی، سمنان و دامنه های شرقی البرز و مازندران واقع شده و در ایام سال میزبان مسافرانی است که برای اقامت یا ادامه سفر این استان و مسیرهای آن را انتخاب می کنند.

این استان با وسعت افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع ، جمعیتی حدود دو میلیون نفر دارد که در ۳۰ شهر و حدود یکهزار روستا زندگی می کنند و شهرنشین ها بیشتر از روستانشینان آن هستند.

گلستان واقع بین دو قطب گردشگری شمال کشور و زیارتی مشهد به نگارستان ایران نیز شهر بوده و اقوام متعددی را در خود جای داده که شامل فارس، ترکمن، سیستانی، ترک (آذربایجانی و قزلباش)، مازندرانی‌ ها، بلوج و قزاق ‌ها هستند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا