همزمان با سراسر کشور و با برگزاری بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی، دانش آموزان دختر و پسر ۱۵ مدرسه گنبدکاووس، مطابق آموزش‌های فرا گرفته از سوی کارشناسان جمعیت هلال احمر این شهرستان، تمرین ایمنی در برابر زلزله را با موفقیت انجام دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در آیین متمرکز که روز سه‌شنبه در مدرسه دخترانه “معراج” گنبدکاووس برگزار شد، رییس جمعیت هلال احمر این شهرستان گفت: این مانور تمرینی با شعار “مدرسه ایمن و جامعه تاب‌آور” با مشارکت برخی دستگاه‌های عضو مدیریت بحران از جمله ادارات برق، آب، گاز، آتش نشانی، اورژانس ۱۱۵ و اورژانس اجتماعی بهزیستی، انتظامی، فرمانداری و آموزش و پرورش برگزار شد.

اصغر نودهی افزود: در این تمرین دانش‌آموزان ۱۲ مدرسه در شهر و بخش مرکزی گنبدکاووس و سه آموزشگاه در بخش مرزی داشلی‌برون این شهرستان، آموزش‌های فراگرفته را که پیش از این توسط مربیان و کارشناسان جمعیت هلال‌احمر به آنها داده شده بود، به خوبی و با موفقیت انجام دادند.

وی آشنایی با کمک‌های اولیه، حمل مصدوم، آتل‌بندی و پانسمان مصدومان، پناه‌گیری ، خروج اضطراری، نصب چادر اسکان موقت و اطفای حریق” را از جمله آموزش‌های داده شده توسط مربیان و کارشناسان جمعیت هلال احمر به دانش‌آموزان گروه هدف برشمرد.

نودهی اضافه کرد: امسال هلال احمر گنبدکاووس علاوه بر دانش‌آموزان ۱۵ مدرسه‌ای که امروز به صورت متمرکز و همزمان در بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی حضور داشتند به دانش‌آموزان ۴۰ آموزشگاه دیگر این شهرستان هم مهارت‌های لازم در این حوزه را آموزش داده است.

وی تصریح کرد: دانش آموزان این مدارس هم با صلاحدید مدیران خود، آموزش‌های فراگرفته را در یکی از روزهای هفته جاری یا هفته پیش روز به صورت عملی تمرین خواهند کرد.

فرماندار گنبدکاووس هم در این مراسم با قدردانی از همکاری دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در برگزاری بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس این شهرستان گفت: فراگیری آموزش‌ها و آمادگی ذهنی برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی یک ضرورت اساسی است که باید مورد توجه اقشار مختلف مردم بالاخص نسل نوجوان و جوانان ما قرار گیرد.

مهدی دهرویه افزود: آموزش‌ها و تمرین‌ها نباید با برگزاری مانور امروز کنار گذاشته شود بلکه منطق ایجاد می‌کند انسان عاقل همیشه و همواره باید آمادگی ذهنی برای مقابله با حوادث و بلایای احتمالی در بخش‌های گوناگون را داشته باشد.

وی اضافه کرد: همه افراد جامعه بالاخص دانش آموزان باید اندیشه پدافندی داشته باشند یعنی مهارت‌های مورد نیاز برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی و انسان ساز را فرا گیرند و همیشه در ذهن خود داشته باشند.

دهرویه بابیان اینکه هدف از برگزاری مانورها فراهم کردن زمینه سرگرمی و تفریح نیست، ادامه داد: این آموزش‌ها تضمینی برای سلامت انسان است که باید نسبت به یادگیری آن و کاهش خسارات احتمالی، اهتمام ویژه داشته باشیم.

فرماندار گنبدکاووس همچنین گفت که امروز فضای مجازی یکی از آسیب‌های جدی برای نسل نوجوان و جوان است که دشمنان ما و برخی افراد سودجو از این طریق به فرزندانمان آسیب می‌زند.

وی از دانش آموزان خواست از بازنشر مطالب در فضای مجازی بدون اطمینان از صحّت و درستی آن، برای یکدیگر پرهیز کنند.

آموزش و پرورش شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق استان گلستان حدود ۹۵ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم دارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا