وزیر آموزش و پرورش که رییس جمهور را در سفر استانی گلستان همراهی می‌کند، با اشاره به وجود ۲۵ هزار مدرسه کمتر از پنج دانش‌آموز تاکید کرد که این موضوع نشان دهنده رعایت عدالت آموزشی در کشور است.

رضا مراد صحرایی عصر پنجشنبه در همایش نومعلمان استان گلستان در شهرستان رامیان، گفت: درک اهمیت مقوله آموزش و پرورش و جایگاه آن در کشور مقدمه موفقیت است و ارزش هر کاری به نوع ماموریت آن بستگی دارد.

وی افزود: سیمای آینده هر کشوری از چهره امروز مدرسه‌های آن پدیدار می‌شود، لذا هر آینده‌ای که برای ایران در سر داریم بذرش را باید درون مدرسه‌ها بکاریم.

وزیر آموزش و پرورش، هر مدرسه را یک ایران کوچک دانست که معلمان در حال ساختن آن هستند.

وی اظهار کرد: آینده کشور به دست معلمان به عنوان معمار هویت ایران در مدارس ساخته می‌شود.

صحرایی بیان کرد: معلم نقش‌آفرین‌ترین عنصر مدرسه‌سازی به‌ شمار می‌آید و تحول نه توسط وزیر بلکه توسط دبیر انجام می‌شود و تحقیر معلم کار منافقان است.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ ساز و کاری در کشور نتوانسته معلمانی مانند استخدامی‌های سال ۱۴۰۲ جذب کند و ما به دنبال الماس‌های کشور بودیم و افرادی را انتخاب کردیم که قیمتی‌ترین دانش‌آموختگان کشور هستند.

وزیر آموزش و پرورش به طرح رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: ۵۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار را هیچ دولتی نمی‌پذیرفت اما دولت سیزدهم به علت توجه به نظام تعلیم و تربیت و معلمان آن را عملیاتی کرد.

وی همچنین به رتبه‌های بالای کنکور در مناطق کم برخوردار و پذیرش آنها در دانشگاه‌های معتبر کشور اشاره کرد و گفت: در راستای عدالت آموزشی تلاش می‌کنیم سهم بهره‌مندی استان‌های کم برخوردار از صندلی‌های دانشگاه افزایش یابد.

افتتاح استخر دانش‌آموزی گنبدکاووس، ۱۳ مدرسه با ۴۷ کلاس درس در سطح استان، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران گنبدکاووس و حضور در همایش نومعلمان استان گلستان و نشست تبیینی با نخبگان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از جمله برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش در سفر به گلستان است.

آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور در یازدهمین سفر استانی دور دوم برای دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح هزاران پروژه کلان، متوسط و کوچک، صبح پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد گلستان شد.

افتتاح لایروبی کانال ارتباطی دریا و خلیج گرگان، افتتاح طرح ملی فیبررسانی به منازل، کسب و کارها و مدارس همه شهرها، افتتاح متمرکز پروژه‌های آب،برق و فاضلاب از جمله بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس پس از ۳۰ سال، بهره‌برداری از سه هزار و ۶۷۵ واحد مسکن شهری و روستایی، واگذاری هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به روستاییان، صدور هفت هزار فقره سند مالکیت از جمله برنامه‌های دومین سفر استانی رییس جمهور در گلستان است.

آغاز به‌کار رسمی منطقه آزاد «اینچه‌برون»، شروع مجدد عملیات اجرایی پتروشیمی گلستان پس از ۱۸ سال، بهره‌برداری از طرح زهکشی در ۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی حوزه قره‌سو و افتتاح متمرکز طرح‌های حوزه حمل و نقل و توسعه راه‌ها، از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه آیت الله رییسی در گلستان است.

شماری از وزیران و معاونان رییس جمهور، آیت الله رییسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا