صدرای هفت ساله حاضر در مراسم تشییع و خاکسپاری پدر شهیدش «محمد میرشکاری» با چشمانی اشکبار اما پرغرور به مادر و برادر کوچکش قول داد از امروز که بابا آسمانی شد من مرد خانه‌ هستم شما نگران نباشید.

از شهید محمد میرشکاری که در حمله تروریستی ۱۵ شهریور شهرستان «تفتان» در استان سیستان و بلوچستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد ۲ فرزند به نام‌های «صدرا» هفت ساله و «سبحان» سه ساله به یادگار مانده است.

صدرا که همانند یک مرد در مراسم تشییع و خاکسپاری پدرش حضور داشت اما بخاطر قد کوچکش در بغل یکی از بستگانش بود تا بهتر شاهد بدرقه پرشور پدر توسط دوستان، آشنایان و مردم باشد با صدای بلند داشتن بابایی آسمانی به مثل محمد میرشکاری را برای خود افتخار دانست و گفت: بابا تا همیشه دوستت دارم و به مادر و برادرم قول می‌دهم که از این پس مرد خانواده باشم و از آنان مراقبت کنم.

دوستان و آشنایانی که در کنار صدرا در مراسم تشییع حضور داشتند با افتخار اعلام کردند که از فرزندی تربیت یافته در مکتب امام حسین(ع) جز این قول انتظاری نمی‌رود و به طور قطع ادامه دهنده راه این شهید امنیت خواهد بود و هیچگاه نخواهد گذاشت به یاد پدر شهیدش خدشه‌ای وارد شود.

غلامرضا میرشکاری پدر شهید هم پسرش را یک انسان معتقد و انقلابی دانست و گفت: پسرم در راه دفاع از امنیت کشور به شهادت رسید.

نسرین میرشکار همسر شهید هم بیان کرد: محمد جانش را برای دفاع از مردم داد و انشالله خداوند این ایثار و از خودگذشتگی را قبول کند.

به شهادت فرزندمان افتخار می‌کنیم

اعضای خانواده شهید محمد میرشکاری ولایت مداری و دینداری را از خصوصیات بارز این شهید دانسته و تاکید کردند: “به شهادت فرزندمان افتخار می‌کنیم”.

براتعلی میرشکار پدر همسر شهید میرشکاری اظهار کرد: خوش اخلاقی، با ایمان و مردمی بودن از دیگر خصوصیات شاخص این شهید بزرگوار است.

وی افزود: مهمترین پیام این شهید برای مردم ایران این است که پشتیبان ولایت فقیه باشند، از اسلام و قرآن دفاع کنند و به کوردلان و دژخیمان اجازه ندهند که اینگونه با جوانان ما رفتار کنند.

وی گفت: وظیفه داریم پیرو راه شهید باشیم و نیت و هدف‌هایش را به گوش فرزندانش و مردم شریف ایران برسانیم که بدانند شهدا که بودند و چه کردند و فریب عوامل دژخیمان را نخورند تا این انقلاب را به صاحب اصلی‌اش تحویل دهیم.

پدرم آسمانی شد، از امروز من مرد خانه‌ام

این‌گونه اقدامات مذبوحانه خللی در وحدت شیعه و سنی ایجاد نمی‌کند

استاندار گلستان در حاشیه مراسم تشییع پیکر این شهید بزرگوار با بیان اینکه ملت ایران برای حفظ وحدت و امنیت نظام جمهوری اسلامی شهیدان زیادی تقدیم کرده است، گفت: ترورهای مذبوحانه که بعضا در گوشه و کنار کشور رخ می‌دهد هیچ خللی در وحدت و امنیت اقوام و مذاهب ساکن در این سرزمین ایجاد نخواهد کرد.

علی‌محمد زنگانه افزود: وحدت سرمایه بزرگ ملت ایران و مورد تاکید دین مبین اسلام، قرآن و رهبر معظم انقلاب است که دشمنان تلاش می‌کنند با ترورهای مذبوحانه به آن آسیب بزنند.

وی اضافه کرد: عظمت و قدرت ایران اسلامی به برکت وحدت اقوام و مذاهب ساکن در آن است و اگر به دنبال حفظ این عظمت و قدرت هستیم باید وحدت خود را بیش از پیش در مقابل دشمنان حفظ و تقویت کنیم.

آخوندمحمد امین صفری امام جمعه شهرفراغی‌ هم به عنوان یکی از حاضران در مراسم تشییع در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه این گونه اقدامات مذبوحانه خللی در وحدت شیعه و سنی ایجاد نمی‌کند، بیان کرد: وحدت بین شیعه و سنی نشان دهنده این است که همه ما برادرانه در خدمت نظام، اسلام و قرآن هستیم.

وی ادامه داد: در جامعه‌ ما قومیت معنایی ندارد و شیعه و سنی برادر هستند و همانطور که می‌بینید در مراسم تشییع پیکر این شهید گرانقدر از همه قشر و قومیت و مذاهب مردم حضور دارند و عاشقانه احترام می‌گذارند به شهدایی که جان عزیزشان را فدای این مردم کردند.

فراجا انتقام شهید میرشکاری را از تروریست‌ها خواهد گرفت

معاون آماد و پشتیبانی فراجا هم با تسلیت شهادت ۲ نفر از ماموران این یگان (سروان محمد میرشکاری و سرباز رضا فسنقری) توسط تروریست‌ها در منطقه تفتان استان سیستان و بلوچستان گفت: ماموران فراجا انتقام لازم را از تروریست‌ها خواهند گرفت.

سرتیپ دوم «رضا فریبا» افزود: مردم ایران اسلامی بدانند که ماموران فراجا تا آخرین قطره خون برای امنیت قدم برخواهند داشت.

وی گفت: تروریست‌های کوردل هم بدانند که همکاران این شهید پاسخ لازم را به آنان خواهند داد و آنان خواب راحتی نخواهند داشت.

سرتیپ دوم فریبا اضافه کرد: شهید میرشکاری از پرسنل معاونت آماد و پشتیبانی انتظامی سیستان و بلوچستان بودند که در حین انجام ماموریت خدمات‌رسانی به همکاران خود، ناجوانمردانه توسط تروریست‌های کوردل به شهادت رسیدند.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید محمد میرشکاری امروز شنبه با حضور اقشار مختلف مردم، مسوولان کشوری و استانی و خانواده این شهید والامقام برگزار شد.

سرتیپ دوم رضا فریبا معاون آماد و پشتیبانی فراجا، استاندار گلستان، برخی مدیران کل استان و مدیران شهرستانی به همراه ائمه جمعه و جماعات کلاله از حاضرین در مراسم تشییع پیکیر شهید میرشکاری بودند.

تروریست‌های کوردل ۱۵ شهریور اقدام به ترور ۲ نفر از ماموران اداره پشتیبانی فرماندهی انتظامی شهرستان تفتان کردند که حین خدمت بودند و به سرعت از محل متواری شدند.

در این حادثه تروریستی سروان محمد میرشکاری رییس اداره پشتیبانی و سرباز وظیفه رضا فسنقری به فیض شهادت نائل آمدند. شهرستان کلاله با ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد که ۶۵ درصد جمعیت آن در ۱۲۰ روستا سکونت دارند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا